CATEGORIES
ARCHIVES
MOBILE
qrcode
It's a prank!

Today, we will be pulling off the balloon prank we've been planning for the past few weeks.


 The kids have come up with various ideas, but they all ended up with one. 




Everyone wants to try this prank on their different teachers.  It's the POPPING THE BALLOON prank. Some got scared, and some had no reaction. 

All the kids had fun doing this and even wanted to do it again. 


Everyone had a great time participating in this silly prank. 

Well done, everyone! Thank you. 


Mica.

| - | 18:15 | comments(0) | - |
Sounds in Comics

今月は私たちの周りにある音について学んでいますが、本日はcomic bookなどに音の表現として使われる言葉にfocus してみます。


マンガなどを読んでいるとその場面をより詳しく表現する為に擬音語がたくさん使われています。日本語は特に擬音語が多い言語と言われているようです。


動物の鳴き声の表現が英語と日本語とでは違うようにマンガでの擬音語も違っています。


みんなにはどんな時に使う音なのかクイズをしてみました!


POW! , KAPOW! などはパンチやキックの音

BOOM は大きな爆発音を表しています。


また、これらの音は吹き出しの中に書かれていることが多そうで、日本では背景にそのまま音を書くことが多いように思います。


今日はみんなにもこの擬音語を使ってオリジナルのシーンを作ってもらいます!



本が好きな子は4コママンガをすらすらと書いています。



色付けも済ませて、オリジナルストーリーを考えます



絵を描き、ストーリーを考えそして自分で文章を書くまでしっかりとできました。

分からない単語は先生に聞いて、みんなとても積極的に取り組みました!


Great job everyone!!


Kaori 

| - | 18:45 | comments(0) | - |
It's Almost Easter

On Thursday, ACCESS will have an Easter party.

It was time to make some baskets in Art to collect the eggs.

 

First, we talked a little bit about Easter.

"What candy do you want to get in your basket?"

"I want gummies!""I want milk chocolate!"

 

 

Making an easter bag out of a brown paper bag is not the easiest.

However, with careful observation, it was a challenge the students were up to.

 

 

Students cut their bags, then rolled up their handles.

They watched the teacher carefully to be sure they were doing it right.

 

 

Then it was time to add some decoration.

Some students added flowers.

 

 

Others added grass.

 

 

No basket would be complete without some Easter eggs.

 

 

The baskets were finally beginning to take shape.

 

 

Take a look at our Easter baskets.

 

~Alita~

| - | 17:09 | comments(0) | - |
Cherry Blossom

3月最後の Fun Fun Friday は、桜の木を見にwalking しました。


寒い日が続き、まだ開花していませんでしたが…


 よく見るとつぼみが膨らんでいます。


手の届くところにある桜のつぼみに軽く触れてみると、柔らかくなっていました。


 来週あたりには咲くかな?


桜の木を見た後は公園で遊び、リフレッシュしました。



来週の金曜日はお休みになるので、本日が今年度最後の Fun Fun Friday となりました。


この1年で、皆の英語力も上達しました。

様々なアクティビティを通して、英語を学んできましたが、楽しくACCESSを過ごしてくれていたら嬉しいです。


4月から新学期になり、不安もあると思うけれど、来年度も一緒に頑張ろうね😊


Thank you very much!

Have a good weekend!🌸


Azumi

| - | 19:05 | comments(0) | - |
What do you hear?

先週は動物の鳴き声にfocus して私たちの身の回りの音について学びました。


本日は日常生活で聞こえてくる様々な音についてみんなと学習していきます!


ある音を聞くことによって、私たちの気分を左右することは以前、話し合いました。

では、ある音を聞くことによって、起こす行動は?

alarm 音は目を覚ましますし、

knock knockとくればドアに向かいます。

子ども達からはお風呂が沸いた時の音楽や電子レンジの音など様々な意見がでました。


簡単なクイズをしてみます。

What do you hear?






どんな音が聞こえてくるのか目をつぶって推測してみます。


vacuum,thunder,fireworks などはすぐに分かりましたが、washing machine やswing setは難しかったですね。

swingのきしむ音にみんなは、少し嫌そうな顔をしていました。


そして、今日のアクティビティでは色々な音を使ってオリジナルのストーリーを作ります!




fire やthunderの音は人気があり、音を生かしたストーリーがたくさん出来上がりました。



お友達ともシェアをして楽しんでいましたよ。

色々な音に耳を傾けてみて下さいね!


Kaori



| - | 18:57 | comments(0) | - |
Let's Work Together

Art is something you can do by yourself or with friends.

Today the whole class worked together to create a piece of art.

 

 

Before beginning, we made a list on the board of some ideas for themes.

Spring, cherry blossoms, small animals, school year ending...

Students discussed which ones they wanted and why.

We decided Spring as an overall theme would work well.

 

 

Next it was time for students to write down their indiviual ideas.

 

 

 

Flowers, bees, cherry blossom season... there are so many things we think of when we hear the word "spring."

 

Each student presented their idea to the class and we found common themes.

 

 

Finally it was time to put all our ideas together.

 

 

We gave our work a title.

 

 

Little by little our artwork began to come together.

 

Today's message, "Spring is nice."

 

~Alita~

| - | 18:54 | comments(0) | - |
Let's Work Together

Art is something you can do by yourself or with friends.

Today the whole class worked together to create a piece of art.

 

 

Before beginning, we made a list on the board of some ideas for themes.

Spring, cherry blossoms, small animals, school year ending...

Students discussed which ones they wanted and why.

We decided Spring as an overall theme would work well.

 

 

Next it was time for students to write down their indiviual ideas.

 

 

 

Flowers, bees, cherry blossom season... there are so many things we think of when we hear the word "spring."

 

Each student presented their idea to the class and we found common themes.

 

 

Finally it was time to put all our ideas together.

 

 

We gave our work a title.

 

 

Little by little our artwork began to come together.

 

Today's message, "Spring is nice."

 

~Alita~

| - | 18:54 | comments(0) | - |
St. Patrick’s Day☘️

今回の Fun Fun Friday は、St. Patrick’s Day をテーマにアクティビティを行いました。


セントパトリックスデーとは、キリスト教を伝えたアイルランドの守護聖人・聖パトリックを称える日です。聖パトリックの命日でもあります。


聖パトリックの命日に当たる3月17日はアイルランドでは祝祭日となり、緑色のものを身につけてお祝いします。



アイルランドの民謡に出てくるLeprechaunレプリカン)という妖精はセントパトリックスデーの象徴でもありますが、緑色のものを身につけるのは、いたずら好きなレプリカンから守るためでもあるそうです。


ちなみにレプリカンの身長は、2 feet、2足分ほどしかありません!



またレプリカンは動きが素早く、なかなか捕まえることができないことから、虹の麓に金貨を隠し持っているレプリカンを捕まえた人には幸せが訪れるという言い伝えがあります。


学んだ後は、セントパトリックスデーにちなんだゲームを行いました。


ポイントが書かれたコインを、カップに入れて貼り付けます。



ハンドキャッチャーを使い、sports stacking のように積み上げます。制限時間内に全部積み上げ、かつ高得点を取ることができたら勝利です!



 透明なカップを最後に積み上げたらクリア!


 上の方にあるカップの得点を数えます。



セントパトリックスデーのシンボル、三つ葉のクローバー(今回は四葉のクローバー)は、Maxの100点です!


三つ葉のクローバーは、アイルランドの国花でもあります。



想像以上に難しく、崩れてしまう子も多かったですが、友達を応援し、とても盛り上がりました。



今週日曜日はSt. Patrick’s day 当日ですね。Have a nice weekend ☘️


Azumi

| - | 20:00 | comments(0) | - |
Let's Record!

Happy Thursday everyone! Today in ACCESS, we continued our study of voice acting. Last week, we discussed everything that voice actors have to do. Now, it's time to try it for ourselves!




We watched the scenes again and decided which parts everyone would play. Then we all practiced our lines.



We took turns practicing our lines alongside the video, so we could see how fast we needed to say the lines. Don't forget to use big voices and act out the feeling of the lines!




Finally, it's time to record! Can you sync up with the screen? Can you make your voice sound like the character? Can you remember your lines? There's so much to remember. Great job everyone!




Kat



| - | 18:59 | comments(0) | - |
Pranks That Go Too Far!

Hey everyone, let's dive into the hilarious world of pranking in our Access session today. 

That's right – we're talking about pranks! But what really makes a prank a hit? It's all about spreading the laughter to everyone involved, not just the prankster themselves. So, how do you distinguish between a funny prank and one that's a bit over the top?


We had a blast watching various prank videos and learning to differentiate between good-natured pranks and ones that might be a little too much. And let me tell you, the giggles were non-stop and some got really scared. 




Today, we got our creative juices flowing and crafted some epic prank materials. As everyone got engrossed in their tasks, you could sense the excitement building up to unleash the ultimate pranks on each other. The anticipation was real! We can't wait for next week! 


Thank you 


Mica

| - | 18:16 | comments(0) | - |
| 1/186PAGES | >>